MediaWatch

Hvordan skal medierne komme ind i kampen om at nå unge?

Unges medieforbrug handler om sociale medier og streamingtjenester, men hvordan gør traditionelle medier sig relevante som annoncemedier for unge? Det kommer MW Panelet med deres bud på her.

Foto: Ritzau Scanpix/Bax Lindhardt

Selvom de sociale medier taber terræn som nyhedskilde, er de fortsat de unges vigtigste indgang til nyhedsbilledet. Det var en af konklusionerne i rapporten "Danskernes brug af nyhedsmedier 2018", som for nylig blev udgivet af RUC, og som er en del af den internationale Reuters Digital News Report.

Ifølge undersøgelsen fylder sociale medier mest som nyhedskilde for de 18-24-årige. Mere end hver anden, 55 pct., bruger ugentligt sociale medier til at tjekke nyheder, 24 pct. bruger tv og 20 pct. netaviser.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

ViacomCBS sælger studiebygninger i milliardhandel

Den amerikanske mediekoncern ViacomCBS skiller sig af med over en million kvadratmeter studieområder og -bygninger, som har dannet ramme om et væld af tv-shows og optagelser af serier og film siden 1928.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs