MediaWatch

Analyse: Danskerne skruer ned for brugen af adblocker

Målt i forhold til seks øvrige lande kommer Danmark ud på en sidsteplads i brugen af adblocker. Andelen, der benytter sådan et værktøj, er ifølge analysen faldet med 5 procentpoint siden 2016.

Foto: Ritzau Scanpix/Jens Dresling

Færre danskere benytter sig af en adblocker. Det viser en analyse fra analyseselskabet Audienceproject.

Analysen, som baserer sig på 14.000 personers svar på spørgeskemaer, viser, at 24 pct. af danskerne svarer, at de bruger en adblocker. For to år siden var andelen 29 pct. Det er særligt mænd og unge mennesker, der benytter sig af muligheden for at filtrere reklamer væk, når de færdes online.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs