MediaWatch

MTG's tv-forretning opsluger resten af Youtube-netværket Splay

Youtube-netværket Splay, der bl.a. står bag Guldtuben, går fra to til én ejer. MTG's Nordic Entertainment Group køber grundlægger ud af netværket for millionbeløb.

Billede fra prisuddelingen Guldtuben arrangeret af Splay i 2017. | Foto: PR/Splay

MTG's tv-forretning, der har fået navnet Nordic Entertainment Group (NENT), sætter sig på det fulde ejerskab af Youtube-netværket Splay, skriver koncernen i en pressemeddelelse.

NENT køber de resterende 4 pct. af Splay af netværkets stifter og direktør Vigor Sörman for 8,8 mio. svenske kr., svarende til 6,4 mio. kr., fremgår det.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs