MediaWatch

Digital annonceomsætning fordoblet på fem år i Europa

Det europæiske annoncemarked omsatte på digitale kanaler for 357 mia. kr. sidste år, viser opgørelse - et hop opad på 13 pct. fra 2016.

Foto: Ritzau Scanpix/Bax Lindhardt

Den digitale annonceomsætning tog endnu et tigerspring fremad på det europæiske annoncemarked sidste år, skriver Bureaubiz.

Ifølge en årsopgørelse fra brancheorganisationen Interactive Advertising Bureau (IAB) blev der samlet omsat for 48 mia. euro eller 357,3 mia. kr. i 2017. Det er en vækst på 13 pct. fra 2016, hvor omsætningen for første gang nåede over 40 mia. euro og var på 42,5 mia. euro eller 316,3 mia. kr.

Dermed er den digitale omsætning knap og nap fordoblet de seneste fem år – fra 24,8 mia. euro i 2012 svarende til 184,6 mia. kr. Til sammenligning var omsætningen i 2007 under 10 mia. euro.

Mere fra MediaWatch

Kvinder i metoo-dokumentar kritiserer Politikens beskrivelse af Jes Dorph-sag

Politiken bragte i januar en ensidig og mangelfuld beskrivelse af de sager, Jes Dorph-Petersen blev beskyldt for i advokatundersøgelsen på TV 2, mener de kvinder, som står bag beretningerne. Kritikken "gør indtryk" på Politikens chefredaktør, Anne Mette Svane, som dog står ved den journalistiske behandling.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs