MediaWatch

Ingeniøren lancerer sit andet nichemedie

Næste skud på stammen i Ingeniørens nichesatsning åbner torsdag med redaktør hentet fra søstermediet Version 2. Målet med nichesatsningen er at skabe et nyt forretningsben.

Screenshot fra ing.dk
Foto: Screenshot fra ing.dk

Mediehuset Ingeniøren går i morgen, torsdag, i luften med nichemediet Datatech, der er næste skridt i Ingeniørens nichestrategi. Det skriver mediehuset i en pressemeddelelse.

Datatech er målrettet professionelle på tværs af brancher, der arbejder med data og dataanalyse. Ligesom Ingeniørens første nichemedie, Gridtech, vil Datatech fokusere på konkrete cases og "news you can use" og følge danske virksomheder, kommuner og institutioners arbejde og strategier med at skabe værdi af data.

Redaktør for mediet bliver Magnus Boye, der kommer fra Ingeniørens it-medie Version2.

"Målet er - ud over at lave fantastisk og nødvendig journalistik rundt om digitaliseringen - at vi får skabt et nyt, bæredygtigt forretningsben for vores mediehus. Med de første spæde erfaringer er min tro på, at det vil lykkes, kun styrket. Salget af Gridtech abonnementer er allerede i fuld gang," udtaler Mette Vindfeld Rosendahl, udviklingsdirektør i Ingeniøren.

For en måned siden gik Ingeniørens første nichemedie, Gridtech, i luften. Mediehuset har fået knap 2,4 mio. kr. fra Innovationspuljen, der er en del af mediestøtten, til at skubbe de to første udgivelser i gang. Yderligere tre nichemedier er i gryden, så mediehuset i alt vil have fem abonnementsbaserede nichemedier online, inden året er omme.

Mediehuset Ingeniøren står i forvejen bag den ugentlige trykte udgivelse Ingeniøren, ing.dk og Version2.dk. De nye nichemedier vil – ligesom den trykte Ingeniøren – kræve abonnement.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Danmarks største forlag måtte nedjustere sine forventninger til årets præstation betragteligt, Sjællandske Medier købte op, og Forbrugerombudsmanden besluttede, at et særligt markedsføringsredskab på Facebook er ulovligt. Få overblikket over ugen, der gik, i Mediedanmark.

Bonnier lancerer nyt bureau i Norge

Bonnier Media åbner et ny marketingbureau ved navn Kontent, som skal producere indhold inden for mode, interiør og livsstil. Det skal danne spydspids for koncernens satsning på content marketing og nativeproduktion.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere