MediaWatch

Ekspert udpeger tre områder med størst AI-potentiale for medieselskaber

Direktør for IBM's enhed for kunstig intelligens mener, at medieselskaber bl.a. kan bruge teknologien til at give streamingseere en bedre brugeroplevelse. Han gæstede i sidste uge Danmark til Copenhagen Future TV Conference.

Doug Clark, global direktør for IBM's afdeling for cloud-teknologi og AI. | Foto: PR/IBM

I 2011 stillede de amerikanske Jeopardy-mestre Ken Jennings og Brad Rutter op i quizprogrammet mod en atypisk modstander: En computer ved navn Watson.

Supercomputeren besejrede de to menneskelige modstandere med relativt sikker margin. Watson blev udviklet af it-selskabet IBM. Direktøren for selskabets afdeling for kunstig intelligens – forkortet AI – og cloud-løsninger, Doug Clark, gæstede onsdag i sidste uge Danmark, hvor han var blandt oplægsholderne på Copenhagen Future TV Conference.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs