MediaWatch

Facebooks Snapchat-klon runder 150 millioner brugere

Facebook vil nu for alvor tjene penge på Snapchat-lignende produkt, som har rundet 150 mio. brugere.

Foto: /Ritzau Scanpix/AFP/Eric Baradat

Efter mere end et år i luften har har Facebooks Snapchat-klon, Stories, rundet 150 milllioner daglige brugere. Det fejrer Facebook ved at gøre klar til en udrulning af annoncer på produktet, skriver Techcrunch.

Fra dags dato vil Facebook teste annoncer på Stories i USA, Mexico og Brasilien. Der vil være tale om reklamevideoer af 5 til 15 sekunders varighed, som brugerne kan trykke sig videre fra. Endnu kan brugerne ikke ledes videre til den pågældende annoncør, men den funktion vil Facebook ifølge Techcrunch tilføje i de kommende måneder.

At Facebook nu vil tjene penge på "Stories", hænger også sammen med, at formatet er godt på vej til at overhale det traditionelle nyhedsfeed på Facebook som den primære kilde til deling for brugerne, som Facebook tidligere har fortalt.

Facebooks topchef Mark Zuckerberg har dog understeget, at annoncerne i "Stories" er nødt til at være lige så gode, som annoncerne i det traditionelle feed er for ikke at skade den samlede forretning.

"Hvis vi ikke gør det godt, vil det skade vores forretning i takt med, at mere deling sker på Stories," siger Mark Zuckerberg ifølge Techcrunch.

Ifølge Techcrunch er Facebook Stories med 150 mio. daglige brugere stadig et stykke bag andre lignende tjenester på markedet. Eksempelvis har Snapchat 191 mio. daglige brugere. Instagram Stories, der også er ejet af Facebook, har 300 mio. daglige brugere og Whatsapp Status 450 mio. daglige brugere.

Mere fra MediaWatch

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs