MediaWatch

Kommunikationsforum har fået smag for brugerbetaling

Kommunikationsforum er gået fra et til fire nichemedier på tre år - og har sat kursen mod mere brugerbetaling. "Det er langt bedre at komme ind i en direkte forretningsmodel med kunder," siger direktør efter 2017-regnskab.

Foto: PR/Kommunikationsforum

Selvom top- og bundlinje tegner billedet af et år uden mange dikkedarer og udsving - var der på de indre linje en del bevægelse i Kommunikationsforum A/S.

Selskabet bag et af landets ældste digitale nichemedier, Kforum, støbte sit fjerde nichemedie Bootstrapping - den tredje knopskydning på tre år, siden Kommunikationsforum indledte rejsen fra enkeltstående medie til mediehus i slutningen af 2015 med overtagelsen af Bureaubiz. Året efter fulgte lanceringen af det datajournalistiske site Bias, der lige som det seneste, Bootstrapping, er skudt i gang med 2 mio. kr. i ryggen fra Innovationspuljen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs