MediaWatch

DR poster millioner i digital personalisering

Brugerne skal have en mere personaliseret oplevelse af DR's digitale tilbud. For at opfylde den ambition har DR skudt gang i en række udbud, der for et millionbeløb skal løfte den teknologiske formåen.

/Scanpix/ritzau/Mads Claus Rasmussen
Foto: /Scanpix/ritzau/Mads Claus Rasmussen

Brugere, der klikker sig forbi dr.dk og DR TV, skal have en mere personlig oplevelse af DR's digitale tilbud. Til det formål har DR skudt gang i flere udbud af ny teknologi, som skal hjælpe processen på vej.

Blandt de opgaver, som DR har sendt i udbud, er personalisering af DR's streamingtjenester på både tv og radio. Her er valget faldet på leverandøren Think Analytics, som leverer samme teknologi til britiske BBC. Den del af personaliseringen vil efter planen slå igennem på DR TV sidst på året.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere