MediaWatch

Facebook lukker ned for udenlandske annoncer før irsk folkeafstemning

Op til irsk folkeafstemning vil platformen afvise annoncer om afstemningen købt af udenlandske aktører for at undgå udenlandsk indblanding i valget.

Foto: Ritzau Scanpix/AP/Matt Rourke

Forud for en irsk folkeafstemning 25. maj om en ny abortlov har Facebook besluttet at blokere for alle udenlandske annoncer om emnet. Det skriver The Guardian med henvisning til et indlæg fra Facebook.

Trækket fra Facebook kommer, efter selskabet har fået kritik for at lægge platform til udenlandske annoncørers forsøg på at blande sig i nationale valg, bl.a. det amerikanske præsidentvalg i 2016. Og derfor skal personer og virksomheder, der ønsker at annoncere på Facebook i Irland om folkeafstemningen, være hjemmehørende i landet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs