MediaWatch

Markedsføring søger ny chefredaktør: Skal løfte kommerciel og redaktionel forretning

Fagmediet søger en ny chefredaktør, som bl.a. skal udvikle nye digitale fortælle-, video- og grafikformater, som kan skabe indtjening gennem kommercielt indhold. Det er bedre at innovere i opgangstider end at handle med pistolen for panden, siger ny formand.

Foto: Screenshot af markedsforing.dk.

Fagmediet Markedsføring, som er brancheforeningens Markedsførings medlemsmedie, skal have ny chefredaktør. I 10 år har posten tilhørt Christian W. Larsen, men tiden er nu inde til at finde en ny chefredaktør, som skal tage printmagasinet og nyhedssitet det næste skridt i udviklingen, fortæller Markedsførings nyvalgte bestyrelsesformand, Pernille Wendel Mehl, til mediet.

"If it ain’t broken don’t fix it, kunne man mene, men vi har alle tre ment, at nu hvor vi ligger på +85.000 unikke brugere om måneden på sitet, vækst i antal visninger og fortsat er et fremragende printmedie med godt 20.000 læsere, er det måske bedst at innovere i opgangstider, snarere end at handle med pistolen for panden," siger Pernille Wendel Mehl til Markedsføring.

Ansættelsen af en ny chefredaktør skal ifølge den nye bestyrelsesformand tilføre mediesiden mere dynamik og innovation, og ifølge Markedsførings direktør, Thomas Wahl, bliver det den nye chefredaktørs opgave at videreudvikle og styrke medierne. Et af ønskerne fra ledelsen er, at der skal udvikles nye digitale fortælle-, video- og grafikformater, som kan skabe indtjening gennem kommercielt indhold.

Den nuværende chefredaktør Christian W. Larsen siger, at han "gerne (vil) se en ny troværdig dynamo på broen, før jeg afmønstrer", men at han hilser strategisk fornyelse velkommen.

Mere fra MediaWatch

Organisationer: EU-afgørelse baner vej for digital nulmoms på magasiner

EU's ministerråd har godkendt en ændring af et momsdirektiv, som giver EU's medlemslande større fleksibilitet i forhold til at indføre fx nulmoms. Ifølge Danske Medier, Grakom og Dansk Erhverv er det et grønt lys fra EU-side til at udvide digital nulmoms til digitale magasiner i Danmark.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs