Egmont og Berlingske-ejer til angreb på Googles nye reklamepolitik

Fire europæiske brancheorganisationer for medier, som bl.a. har Egmont og Berlingske Medias som medlemmer, har sendt et brev til Googles topchef, hvor de kritiserer en ny reklamepolitik fra Google i forlængelse af den kommende persondataforordning.
Foto: Ritzau Scanpix/AP/Virginia Mayo
Foto: Ritzau Scanpix/AP/Virginia Mayo

Google vil indføre en ny reklamepolitik i forlængelse af EU's dataforordning (GDPR), som træder i kraft senere på måneden. Det kan potentielt koste europæiske og nordiske medievirksomheder milliarder i annoncekroner fra Google, skriver Breakit.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også