MediaWatch

Egmont og Berlingske-ejer til angreb på Googles nye reklamepolitik

Fire europæiske brancheorganisationer for medier, som bl.a. har Egmont og Berlingske Medias som medlemmer, har sendt et brev til Googles topchef, hvor de kritiserer en ny reklamepolitik fra Google i forlængelse af den kommende persondataforordning.

Foto: Ritzau Scanpix/AP/Virginia Mayo

Google vil indføre en ny reklamepolitik i forlængelse af EU's dataforordning (GDPR), som træder i kraft senere på måneden. Det kan potentielt koste europæiske og nordiske medievirksomheder milliarder i annoncekroner fra Google, skriver Breakit.

Det har ifølge Breakit fået en række europæiske og amerikanske medier til at skrive et brev til Googles adm. direktør, Sundar Pichai, hvor de kritiserer Googles ageren.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs