MediaWatch

Spotify fik flere kunder i butikken i første kvartal

Streamingtjenesten løftede både brugertallet og omsætningen i første kvartal, men gav fortsat underskud. Tjenesten vil investere yderligere i podcasts.

Foto: Ritzau Scanpix/AP/Richard Drew

Den svenske musikstreamingtjeneste Spotify, der tidligere på året blev børsnoteret i USA, kom ud af årets første kvartal med 170 mio. månedligt aktive brugere. Det viser selskabets kvartalsregnskab.

Brugertallet er en stigning på omkring 30 pct. i forhold til året første kvartal 2017. Også omsætingen går fremad. I første kvartal landede den på 1,14 mia. euro, svarende til 8,5 mia. kr. – en fremgang på 26 pct. i forhold til første kvartal sidste år.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs