MediaWatch

Drømmen om unge nyhedslæsere blev tændt og slukket på otte måneder

På otte måneder gik luften ud af Formats forretningsmodel og satsningen på at nå de unge med brede nyheder. Få et overblik over Formats liv fra undfangelse i februar, lancering i august og nedlukning i går.

"Når vi først går i gang med noget af denne kaliber, så gør vi det med evighedens perspektiv."

Ordene faldt fra Stig Ørskov, adm. direktør hos JP/Politikens Hus, til Medietrends, før medieselskabet lancerede det dengang unavngivne medie for den unge målgruppe. I går, næsten otte måneder efter lanceringen i august af mediet, der fik navnet Format, stoppede festen, da Ekstra Bladets chefredaktør, Poul Madsen, fortalte, at Format lukker som selvstændigt medie. Til gengæld fortsætter søstermediet Skærm og skal drives sammen med sitet Shero, der henvender sig til unge kvinder.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs