MediaWatch

Svensk influencerplatform henter friske millioner

Selskab bag platform, som matcher varemærker med mindre influencers, har fået tilført over 3 mio. kr. fra investorer.

Eric Baradat/AFP/Scanpix Ritzau
Foto: /Ritzau Scanpix/AP/Eric Baradat

Det svenske selskab Boostified, som står bag en platform, som matcher varemærker med mindre influencers, har fået tilført 4,5 mio. svenske kr., svarende til 3,2 mio. kr., fra nye og eksisterende aktionærer. Det skriver Breakit.

Boostifieds platform giver mindre influencers såsom bloggere, instagrammere og youtubere med 2000-100.000 følgere mulighed for at søge produktsamarbejder og anbefale varemærker til sine følgere mod betaling i form af produkter. Den mindre kapitalindsprøjtning kommer fra Almi Invest, som har investeret 2 mio. svenske kr., mens eksisterende aktionærer har tilført resten. Målet er i alt at hente 12 mio. svenske kr.

"Boostifieds digitale platform automatiserer influencer-branchen. Den retter sig mod mindre influencers med færre, men mere engagerende følgere. Dette giver større troværdighed, når de anbefaler produkter," udtaler Jenny Strömberg, investeringsansvarlig i Almi Invest, i en pressemeddelelse ifølge Breakit.

Boostified blev grundlagt i 2016 i første omgang på det svenske marked. Planen er dog at udvide til andre lande i Europa og USA på sigt.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

TDC lavede norske frasalg i milliardklassen, medieforliget giver fortsat anledning til en historie eller to, og EU var en guldgrube af aktivitet på medieområdet i ugens løb. Kom med på rundtur til ugens vigtigste begivenheder i mediebranchen.

Test din MediaIQ

Har du fulgt ordentligt med i mediebranchen i den seneste uge? Ellers har du chancen for at blive opdateret og testet her - og vinde en iPad.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere