MediaWatch

Svensk influencerplatform henter friske millioner

Selskab bag platform, som matcher varemærker med mindre influencers, har fået tilført over 3 mio. kr. fra investorer.

Eric Baradat/AFP/Scanpix Ritzau
Foto: /Ritzau Scanpix/AP/Eric Baradat

Det svenske selskab Boostified, som står bag en platform, som matcher varemærker med mindre influencers, har fået tilført 4,5 mio. svenske kr., svarende til 3,2 mio. kr., fra nye og eksisterende aktionærer. Det skriver Breakit.

Boostifieds platform giver mindre influencers såsom bloggere, instagrammere og youtubere med 2000-100.000 følgere mulighed for at søge produktsamarbejder og anbefale varemærker til sine følgere mod betaling i form af produkter. Den mindre kapitalindsprøjtning kommer fra Almi Invest, som har investeret 2 mio. svenske kr., mens eksisterende aktionærer har tilført resten. Målet er i alt at hente 12 mio. svenske kr.

"Boostifieds digitale platform automatiserer influencer-branchen. Den retter sig mod mindre influencers med færre, men mere engagerende følgere. Dette giver større troværdighed, når de anbefaler produkter," udtaler Jenny Strömberg, investeringsansvarlig i Almi Invest, i en pressemeddelelse ifølge Breakit.

Boostified blev grundlagt i 2016 i første omgang på det svenske marked. Planen er dog at udvide til andre lande i Europa og USA på sigt.

Forsiden lige nu

Politikens Lokalaviser lukker 10 ugeaviser

Annoncemarkedets udvikling får Politikens Lokalaviser til at lukke samtlige sjællandske ugeaviser, der udkommer op til weekenden, for at fokusere på udgaverne midt på ugen.

DMJX vil bygge for 200 millioner i hovedstaden

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole følger nybyggeri i Aarhus op med byggeplaner i København. Rådgiverteam er netop udpeget til stort projekt i en af hovedstadens udviklingsbydele.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere