MediaWatch

Briefing: Påskeugen i mediebranchen

Information, Infomedia og Pipeline kom med regnskab, og en række af Danmarks største medieselskaber bakkede op om EU's forslag om omsætningsskat på bl.a. Google og Facebook. Her får du overblikket over ugens gang i Mediedanmark op til påske.

Foto: PR/Yousee

Påsken står for døren og uanset, om du har planlagt den ene påskefrokost efter den anden eller har en ambition om at ligge på sofaen de næste fem dage, så er det værd lige at få den sidste indsprøjtning af medienyheder fra den forkortede arbejdsuge.

Vi starter med de tørre tal. Mandag bragte vi historien om, at dagbladet Information kom ud af 2017 med røde tal på bundlinjen for første gang i mere end 10 år, til trods for at oplaget er steget.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Top 20: Sæsonfinaler trak færre live-seere

Efterårets største danske underholdningsformater rundede sæsonen af i sidste uge, men i modsætning til sidste år nåede finaleprogrammerne med en enkelt undtagelse ikke over en mio. live-seere.

Nent udfaser Viafree og går i partnerskab med ViacomCBS

Nent trækker i 2022 stikket på sin reklamefinansierede streamingplatform i Norden, Viafree, til fordel for et partnerskab med en af verdens spillere inden for annoncefinansieret streaming. Nent skal fortsat stå for lokalt annoncesalg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs