MediaWatch

Facebook-boost til lokale medier kommer til Danmark

Det sociale medies forsøg med at give ekstra rækkevidde til lokalmedier i USA har fået go til at blive udvidet til resten af verden - heriblandt Danmark.

Foto: /ritzau/Scanpix/Bax Lindhardt

De seneste par måneder har Facebook givet lokale medier i USA et ekstra boost på platformen, hvilket har betydet, at medierne har opnået større rækkevidde og gennemslagskraft i de lokalmiljøer, de henvender sig til. Nu bliver tiltaget bredt ud til resten af verden. Det skriver Facebook i et blogindlæg.

"Nu vil folk overalt i verden se flere nyheder på Facebook fra lokale kilder, der dækker deres nuværende by og andre byer, der kan have betydning for dem," lyder det fra Facebooks chef for nyhedsprodukter, Alex Hardiman, samt Campell Brown, chef for nyhedspartnerskaber.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

ViacomCBS sælger studiebygninger i milliardhandel

Den amerikanske mediekoncern ViacomCBS skiller sig af med over en million kvadratmeter studieområder og -bygninger, som har dannet ramme om et væld af tv-shows og optagelser af serier og film siden 1928.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs