MediaWatch

Facebook udvider test med breaking-skilt til Europa

Efter at have afprøvet det i USA, udvider Facebook testen med at lade nyhedsmedier markere, om deres opslag er breaking news, til Europa.

Foto: /ritzau/Scanpix/Bax Lindhardt

Fra denne uge kan en udvalgt skare af europæiske nyhedsmedier gøre læserne opmærksomme på, når en artikel delt på Facebook er breaking news.

For efter at have testet breaking-skiltet med en lille gruppe lokale og landsdækkende amerikanske medier, vælger Facebook nu at udvide forsøget til yderligere 50 medier i Europa, Nordamerika, Sydamerika og Australien. Det skriver Facebook i en pressemeddelelse underskrevet af Joey Rhyu, der er produktchef hos det sociale medie.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs