MediaWatch

Tweet fra realitystjerne får Snapchat-aktier til at dykke

Superstjernen Kylie Jenner har skabt bekymring hos Snapchats investorer på det amerikanske aktiemarked.

Ritzau Scanpix/AP/Evan Agostini
Kylie Jenner har med et tweet sendt Snapchats aktiekurs nedad. Foto: Ritzau Scanpix/AP/Evan Agostini

Et enkelt tweet fra realitystjernen og modellen Kylie Jenner er blevet en dyr affære for det sociale medie Snapchat.

Selskabets aktier er faldet 6 pct., efter at den unge stjerne onsdag aften meddelte, at hun nu droppede Snapchat på grund af mediets nydesignede brugerflade.

Det skriver det amerikanske medie CNN.

Kylie Jenner har været en af de mest fulgte på Snapchat og har haft en stor kontaktflade med Snapchats brugere.

Derfor ser aktiemarkedet med bekymring på, at hun nu kvitter mediet, hvor man deler korte videoer og billeder.

"Så er der nogen andre, der ikke er glad for Snapchat mere? Eller er det bare mig ... åh det her er så trist," skrev Jenner på Twitter.

Vil have gammelt design tilbage

Hendes kommentar er ikke en enlig svale blandt snapchatbrugerne, hvor mange har klaget, efter at en ny opdatering ændrede mediets design og brugerflade.

Ifølge CNN har over 1,2 mio. brugere skrevet under på en underskriftsindsamling på Change.org, hvor de ønsker, at Snapchat ændrer sit design til det gamle.

Tidligere på ugen meddelte Snapchat så, at mediet ville lave en ny opdatering, der gør det lettere for brugerne at se det indhold, de ønsker.

"Vi hører jer, og vi værdsætter, at I gav jer tid til at lade os vide, hvad I føler. Vi forstår, at det nye Snapchat har føltes ukomfortabelt for mange," har firmaet skrevet som svar til de utilfredse brugere.

Chefstrateg og chef for den teknologiske researchafdeling hos GBH Insights Daniel Ives siger til CNN, at aktiemarkedet i øjeblikket overreagerer på Snapchats ændringer.

"Vi tror, det er en overreaktion, fordi Wall Street er hypersensitiv over for platformens nye design," siger han til CNN.

"Med rundt regnet 25 mio. følgere har Jenner et stort talerør, der taler ind i dagens forudsigelige modreaktion i aktiemarkedet," siger han.

Daniel Ives mener også, at Snapchats nye design har været nødvendigt for at få flere nye brugere.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen – medieforlig special

Det er næppe gået din næse forbi, at mediemøllen har været på overarbejde i løbet af den forgangne uge, hvor medieforhandlingerne nåede nye højder. Dét kan du blive klogere på i vores special edition-overflyvning over ugens mediepolitiske gang i Mediedanmark.

Regeringen opgiver TV 2-salg

Efter Dansk Folkepartis afvisning af at sælge 40 procent af tv-stationen i den kommende medieaftale opgiver kulturminister Mette Bock nu ævred.

S-formand: Vi er ude af medieforhandlingerne

Mette Frederiksen, Socialdemokratiets formand, slår efter et møde i Finansministeriet fast, at partiet endegyldigt har forladt forhandlingerne om et nyt medieforlig. Dermed peger alt på en smal aftale.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere