MediaWatch

Online står nu også for hver anden annoncekrone i Sverige

Efter en tocifret procentuel vækst i 2017 tegnede online-annoncering sig i 2017 for over halvdelen af det samlede svenske annoncemarked.

Foto: Ritzau/Jens Dresling

Online-annoncerings andel af det samlede annonceforbrug krydsede i 2017 en milepæl og tegnede sig sidste år for over halvdelen – mere præcist 50,9 pct. – af markedet. Det skriver Dagens Media på baggrund af en rapport fra analyseinstituttet IRM.

Det svenske reklamemarked var i 2017 på i alt 37,7 mia. kr., svarende til 28,1 mio. kr. Det er en vækst på 8 pct. i forhold til året forinden. Særligt de digitale kanaler har oplevet fremgang med en vækst på 21 pct.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs