MediaWatch

Google udruller adblocking i populær browser

Det skal være slut med påtrængende annoncer, mener Google, der i dag ruller adblocker ud i sin browser, Chrome.

Foto: Ritzau Scanpix/AP/Mark Lennihan

Google varslede i juni 2017, at der vil blive sat ind mod påtrængende og generende annoncer i selskabets Chrome-browser, og i dag udrulles et nyt adblocker-værktøj så. Det skriver The Guardian.

Adblockeren vil filtrere en række forskellige annoncetyper fra. Det gælder bl.a. pop up-annoncer, annoncer, der giver lyde fra sig, og hjemmesider med en annonceandel på over 30 pct.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs