MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Regeringen går efter kun at sælge 49 pct. af TV 2, ugebladskæmpen Aller kom med regnskab, som ikke så godt ud for den danske dels vedkommende, og DF meldte sig klar til at skrue på de ønskede DR-besparelser. Det er blevet tid til ugens tour gennem mediebranchens største begivenheder.

Foto: Ritzau Scanpix/Mads Claus Rasmussen

Det er fredag, og der er ikke mange minutter til, at en fyraftensøl vil være helt på sin plads. Men inden du helt opgiver at få mere ud af ugens sidste hverdag, så tag med på ugens rundtur til Mediedanmarks vigtigste begivenheder.

Ugen begyndte, hvor den forgangne stoppede – ved Facebooks udmelding om, at det sociale medie ruller en større opdatering ud, der vil skrue ned for indhold fra virksomheder og medier, så indhold fra venner og familie kommer til at fylde mere i nyhedsfeedet. Til MediaWatch fortalte flere mediebureauer dog, at meldingen var spin. Til syvende og sidst handler det nemlig om at få flere annoncekroner ud af både brands og medier, mente de. Den påstand afviste Facebook dog efterfølgende.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs