MediaWatch

Blognetværk rykker til udlandet for at hente ny vækst

Danmarks største blogselskab, Bloggers Delight, udvider sine aktiviteter i udlandet, hvor der ifølge adm. direktør, Henrik Akselbo, er "langt større kommercielle muligheder".

Bloggers Delights hjemmeside.

Få måneder efter opkøbet af det konkurrerende blogselskab Blogly vender landet største blognetværk Bloggers Delight nu blikket mod nye græsgange uden for de danske grænser for at finde nye vækstmuligheder. Det skriver Finans.

Ekspansionsøvelsen er affødt af en stigende efterspørgsel fra Bloggers Delights kunder, der består af en portefølje af både danske og udenlandske annoncører, som gerne ser deres kampagner bredt videre ud i Europa gennem samarbejder med udenlandske bloggere og såkaldte influencers. Det fortæller selskabets adm. direktør og medstifter Henrik Akselbo, der har store forventninger til de kommende år.

"Vi har allerede kørt nogle få kampagner med bloggere i flere europæiske lande, hvor vi har erfaret, at vores setup godt kan konkurrere med de udenlandske spillere. Der er et kæmpe marked foran os, hvis vi formår at skabe et godt netværk af store, udenlandske bloggere, der er interessante for vores eksisterende kunder med en global forretning," siger Henrik Akselbo til Finans.

Den anden forklaring bag satsningen er, at influencer-markedet i udlandet, bl.a. i Sverige, er markant større, end tilfældet er i Danmark. Henrik Akselbo forventer derfor også, at selskabet med en international vinkel "får langt større kommercielle muligheder og ikke mindst vækstfordele" ved at se til udlandet.

Bloggers Delight har ca. 320 såkaldte premium blogs – altså de største blogs, hvor bloggerne tjener penge på deres arbejde.

Selskabet blev stiftet i 2010 og beskæftiger 22 fuldtidsansatte. Ud over opløbet af Blogly har Bloggers Delight i 2014 opkøbt den daværende konkurrent Looklab, der i dag er blandt netværkets brands. Blandt annoncørerne, som Bloggers Delight har ført kampagner for, er Coca Cola, Danske Bank, Louis Nielsen, Canon og HBO.

Forsiden lige nu

Netflix glider af på S-forslag og sender bolden tilbage til politikerne

Den amerikanske streamingtjeneste vil ikke svare på, om den er klar til at imødekomme ønske fra flere partier om at betale en procentdel af sin omsætning tilbage til det danske produktionsmiljø. Tværtimod mener Netflix, at det er op til politikerne at finde løsninger, der "tilskynder investeringer".

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere