MediaWatch

Bureauer: Sammenlægning af digitalt annoncesalg er nødvendig

Det giver god mening og styrker grundlaget over for annoncørerne, at JP/Politikens Hus samler det digitale bureausalg i en enhed, men om det også kan give større markedsandel i konkurrencen over for Google og Facebook er en anden snak, mener bureauer.

JP/Politikens Hus meldte i går ud, at koncernen bryder kommercielle mure ned og samler det digitale salg til storannoncører og mediebureauer i en og samme task force. Den nye afdeling skal stå for det almindelige såvel som programmatiske salg på tværs af koncernens digitale udgivelser, hvor de største brands er dagbladene ekstrabladet.dk, jp.dk og politiken.dk.

Den øvelse giver ikke kun mening, mener Paw Saxgren, der er COO og direktør for GroupM One. Sammenlægningen af det digitale salg til storkunderne er også helt nødvendig.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere