
Når man annoncerer på Facebook, kan annoncer målrettes brugere efter en rækker forskellige parametre herunder alder. Det benytter en række selskaber, der leder efter arbejdskraft, sig af, og det møder kritik, skriver New York Times.
Kritikken går på, at selskaber ved at målrette jobannoncer til eksempelvis 25-36 år aldersdiskriminerer de potentielle kandidater, der ligger uden for det aldersspænd. Debra Katz, der er arbejdsretsadvokat, vurderer over for New York Times, at praksissen er ulovlig ifølge amerikansk ret.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementMere fra MediaWatch
Vestager forventer techlov træder i kraft inden for et år
Europa-Parlamentet arbejder på højtryk for at få stemt de to kommende techlovpakker igennem inden sommer, så de sidste skridt kan tages i efteråret. Allerede næste forår forventes store dele af de to lovpakker at træde i kraft, melder EU’s konkurrencekommissær Margrethe Vestager og EU-parlamentariker Christel Schaldemose.