MediaWatch

Facebook styrker positionen på flere fronter med dansk kontor

Konkurrencen skærpes om de digitale annoncekroner, når Facebook næste år åbner salgskontor i Danmark. Facebooks vækst vil fortsætte i Danmark, vurderer to bureauer, der ikke er helt enige om, hvorvidt det vil presse de danske mediers omsætning yderligere.

Foto: /ritzau/AP/Noah Berger

Annoncører og mediebureauer behøver fra næste år ikke længere at ringe til Stockholm, hvis de vil forsøge at komme i kontakt med Facebooks salgsafdeling. Næste år får Facebook også en dansk adresse og slår sig ned med et kontor, der foreløbig skal beskæftige seks ansatte, fortalte Facebooks landechef Daniel Käfer i dag til Børsen.

Forretningsmæssigt vil det styrke Facebooks position på flere fronter, mener Peter Loell, der arbejder for det digitale bureau Resolution Media under Omnicom Media Group.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Top 20: DR vinder overlegent tv-slaget om søndagsseerne

Tv-serie om den tidligere statsminister Jens Otto Krag og hans hustru Helle Virkner sidder solidt på førstepladsen over de mest sete udsendelser i den forgangne uger på flow-tv. Kun ét andet program fik over en halv mio. seere.

Komponist er ny forperson i Koda

Koda har manglet en forperson siden generalforsamlingen i april, men nu er det meldt ud, at den tidligere næstforperson i organisation overtager rollen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs