MediaWatch

Facebook åbner kontor i Danmark

Det sociale medie vil tættere på annoncører og mediebureauer i Danmark og åbner fra årsskiftet et dansk kontor.

Foto: /ritzau/AP/Thibault Camus

Facebook åbner i starten af det nye år et kontor i Danmark for at være endnu tættere på annoncører og bureauer og i sidste ende sikre, at det sociale medie fortsætter med at vokse sin annonceforretning i Danmark. Det skriver Børsen.

"Vi tror, der er et behov hos kunderne, som godt vil diskutere og forbedre deres Facebook-strategi. For mediebureauerne skal vi sikre, at det bliver nemmere for dem at lave effektive medieplaner, og så er der hele området omkring effekten af annonceringen, hvor vi godt vil være endnu bedre til at måle den effekt, som det giver at have en kampagne hos os," siger Daniel Käfer, landechef for Facebook i Danmark, til Børsen.

Hidtil er de danske kunder blevet betjent fra Facebooks kontorer i Dublin og Stockholm. I første omgang regner landechefen med, at kontoret i Danmark vil komme til at bestå af seks medarbejdere. Han påpeger samtidig, at udviklingen lige nu går så stærkt, at det tal kan nå at ændre sig inden åbningen.

Den danske landechef fortæller, at Facebook især oplever stor vækst inden for videoer, der bliver vist på mobilen. Udviklingen går så stærkt, at Facebook forventer, at der i 2018 vil være flere videoer fra annoncørerne på Facebook end klassiske annoncer med billeder.

Facebook offentliggør hverken omsætnings- eller indtjeningstal for Danmark. Ifølge det nordiske Institut for Reklame og Mediestatistik (IRM) lander det samlede danske reklamemarked i 2017 på ca. 13,6 mia. kr.

Mere fra MediaWatch

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs