MediaWatch

Facebook åbner kontor i Danmark

Det sociale medie vil tættere på annoncører og mediebureauer i Danmark og åbner fra årsskiftet et dansk kontor.

Foto: /ritzau/AP/Thibault Camus

Facebook åbner i starten af det nye år et kontor i Danmark for at være endnu tættere på annoncører og bureauer og i sidste ende sikre, at det sociale medie fortsætter med at vokse sin annonceforretning i Danmark. Det skriver Børsen.

"Vi tror, der er et behov hos kunderne, som godt vil diskutere og forbedre deres Facebook-strategi. For mediebureauerne skal vi sikre, at det bliver nemmere for dem at lave effektive medieplaner, og så er der hele området omkring effekten af annonceringen, hvor vi godt vil være endnu bedre til at måle den effekt, som det giver at have en kampagne hos os," siger Daniel Käfer, landechef for Facebook i Danmark, til Børsen.

Hidtil er de danske kunder blevet betjent fra Facebooks kontorer i Dublin og Stockholm. I første omgang regner landechefen med, at kontoret i Danmark vil komme til at bestå af seks medarbejdere. Han påpeger samtidig, at udviklingen lige nu går så stærkt, at det tal kan nå at ændre sig inden åbningen.

Den danske landechef fortæller, at Facebook især oplever stor vækst inden for videoer, der bliver vist på mobilen. Udviklingen går så stærkt, at Facebook forventer, at der i 2018 vil være flere videoer fra annoncørerne på Facebook end klassiske annoncer med billeder.

Facebook offentliggør hverken omsætnings- eller indtjeningstal for Danmark. Ifølge det nordiske Institut for Reklame og Mediestatistik (IRM) lander det samlede danske reklamemarked i 2017 på ca. 13,6 mia. kr.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs