MediaWatch

Ni nyhedsbureauer kræver betaling fra techselskaber

En række europæiske nyhedsbureauer vil have, at Facebook og andre techselskaber skal betale for at give adgang til bureauernes indhold.

Foto: /ritzau/AP/Thibault Camus

Internetgiganter som Facebook, Twitter og Google skal til lommerne for at lægge platform til indhold fra nyhedsbureauer. Sådan lyder det fra ni europæiske nyhedsbureauer i et indlæg i den franske avis Le Monde, skriver norske NTB.

Nyhedsbureauerne skriver bl.a., at adgangen til nyheder er den næststørste grund til, at folk bruger Facebook, og derfor skal selskabet betale for at give adgang til nyhedsbureauernes indhold, lyder ræsonnementet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

DR og Roskilde Festival dropper tv-samarbejde

Danmarks Radio har droppet alle livekoncertoptagelser og tv-produktioner fra årets musikfestivaler heriblandt Roskilde Festival. Seertilslutningen står ikke mål med ressourceforbruget, lyder det. I stedet spreder DR sine medarbejdere over flere festivaler henover sommeren.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs