MediaWatch

Ny Facebook-model kan sikre flere lokale skattekroner

Det sociale medie lover større gennemsigtighed for de nationale regeringer i bl.a. Europa med ny og mere lokal organisering af annoncesalg.

Foto: /ritzau/AP/Thibault Camus

Europæiske politikere har gentagne gange efterspurgt større gennemsigtighed i Facebooks indtægtsstrømme og nationale annoncesalg, og nu gør det sociale medie noget ved sagen. Det meddeler Facebook i et blogindlæg.

I 2018 bliver omsætningsregistreringen af selskabets annoncesalg nemlig flyttet ud i 25 lande, hvor Facebook i forvejen har lokale kontorer frem for udelukkende at blive varetaget fra Irland, hvor Facebooks internationale hovedkontor ligger.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs