MediaWatch

Ingeniøren får mediestøtte til to nye nichemedier

Mediehuset har fået støtte til to nye nichemedier målrettet specialiserede grupper af ingeniører eller teknologiprofessionelle. Lykkes de to portaler, vil Ingeniøren åbne flere.

Foto: PR/Mediehuset Ingeniøren

Ingeniøren har fået 2,4 mio. kr. i etableringsstøtte fra Innovationspuljen til to nye nichemedier. Det skriver Journalisten.

De to nichemedier skal henvende sig til specialiserede grupper af ingeniører eller teknologiprofessionelle. Hvad medierne præcist skal handle om, vil Ingeniørens chefredaktør, Trine Reitz Bjerregaard, endnu ikke afsløre.

Hun fortæller dog, at målet med de nye nichemedier er, at de skal målrettes til smallere grupper af professionelle, end det er tilfældet med Ingenionørens ing.dk og Version2. Samtidig bliver forretningsmodellen virksomhedsabonnementer. 

"Vi vil gerne ramme indhold, man som professionel medarbejder har brug for. Det kan både være den professionelle, som er ansat i en teknologivirksomhed, eller det kan være den professionelle i en virksomhed eller organisation, som på grund af udviklingen nu er nødt til at forholde sig til teknologien på en helt anden måde end tidligere," siger Trine Reitz Bjerregaard til Journalisten.

Hvis de to første nicheportaler lykkes, vil Ingeniøren lancere flere nicheportaler.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs