MediaWatch

Verdens største annoncører har skruet op for annonceringen

De 100 største annoncører skruede i 2016 op for det samlede annonceforbrug, skriver Adage. Amerikanske virksomheder dominerer listen.

Procter & Gamble er verdens største annoncør. Her ses selskabets hovedkvarter i Cincinnati, Ohio. | Foto: /ritzau/AP/John Minchillo

Verdens 100 største annoncører øgede deres samlede forbrug på annonceplads med 3,4 pct. i 2016. Det skriver Adage.

Analysen viser, at de 100 annoncører, der indgår i analysen, i alt brugte 267 mia. dollar, svarende til 1,7 billioner kr., i 2016. Særligt i Kina blev der lagt flere annoncekroner i 2016. Eksempelvis hævede kinesiske Alibaba annonceforbruget med 50 pct. sidste år.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs