MediaWatch

Ekstra Bladet sætter salgsmål for redaktionerne i jagten på flere abonnenter

Som en del af målsætningen om at nå 70.000 digitale abonnenter i 2020 stiller Ekstra Bladet måltal op for, hvor mange abonnementssalg de enkelte redaktioner skal generere. Salgsmålene ryster ikke redaktionerne, siger tillidsmand, der dog advarer mod personlige mål.

Foto: /ritzau/Rasmus Flindt Pedersen/Arkiv

Konkrete salgsmål er en del af den værktøjskasse, der bliver taget i brug på Ekstra Bladet fra nytår, når nyhedsmediet for alvor sætter af for at nå målsætningen om at kunne tælle 70.000 digitale abonnenter i 2020.

"Alle redaktioner får klare mål for, hvor mange der skal læse deres historier, og hvor mange salg der skal genereres på hver enkelt redaktion. Det vil sige, at f.eks. krimstoffet skal bidrage med 50 salg om ugen," siger ansv. chefredaktør Poul Madsen, Ekstra Bladet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs