MediaWatch

Youtube-netværk udvider med indholdsbureau

Youtube-netværket Splay, der er ejet af MTG, har udvidet forretningsgrundlaget med et indholdsbureau, som har været på rov i traditionelle reklamebureauer.

MTG's Youtube-netværk Splay har udvidet forretningen i Sverige med et digitalt indholdsbureau. Bureauet, som endnu ikke er blevet navngivet, skal hjælpe varemærker med at skabe egne indholdskanaler på sociale medier. Det skriver Resume.

Bureauets kundeliste tæller trods sin korte levetid allerede Ica, Intersport og Comviq. Senest har bureauet udvidet medarbejderstaben med profiler fra det sociale medie-bureau Ingager og Proctor & Gamble.

"Vi er nødt til at opbygge vores forretningskompetencer med viden fra den traditionelle markedsføringsverden, som findes hos større virksomheder som Procter & Gamble, og tillige blive bedre til at tænke ud over Youtube og anvende vores know how inden for online video til Facebook - en viden vi finder hos nyskabende selskaber som Ingager," siger Victor Ljungberg, adm. direktør for Splays indholdsbureau, til Resume.

Med en omsætning sidste år på 77 mio. svenske kr. (knap 60 mio. kr.) sidste år i Sverige løftede Splay salget med 50 pct. i forhold til 2015, hvor omsætningen var 47 mio. svenske kr.

Splays største konkurrent i Sverige er United Screens, der er ejet af Bonnier, og som ifølge Di Digital havde en omsætning på linje med Splay i Sverige. Herhjemme arbejder Unites Screens sammen med Gonzo Media.

Forsiden lige nu

North Media vendte tilbage til overskud i 2017

Efter år med underskud blev udviklingen i North Media vendt i 2017, som kom ud af året med plus på bundlinjen. Selskabet forventer markante indtægtsstigninger i 2018, efter omlægningen hos Postnord har sendt nye kunder til selskabets distributionsgren.

Viaplay-chef forventer at overgå streamingmarkedet

Efter at have fremlagt tal, der viser, at Viaplay er vokset med 21 pct. i 2017, forventer Flemming Fjeldgaard, chef for Viaplay Danmark, at streamingtjenesten kan vokse mere end streamingmarkedet generelt. Det skal ske gennem investeringer i både produkt og indhold, fortæller han i et interview med MediaWatch.

Filmbranchen om S-forslag: Der skal mere til

Socialdemokratiet vil pålægge internationale streamingtjenester som Netflix, at de skal lægge mindst fem pct. af deres omsætning i produktion af dansk indhold. Det er ikke godt nok, lyder det fra film- og tv-branchen.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere