MediaWatch

Analyse: Flest unge overvejer at betale for indhold online

Potentialet er størst blandt de 15-25-årige, når man ser på de danskere, der overvejer at bruge penge på journalistisk indhold online. Men der tale om en lille andel af aldersgruppen, viser analyse.

Foto: /ritzau/Jens Dresling

14 pct. af danskerne betaler for online indhold, viste en undersøgelse fra analyseselskabet Audienceproject tidligere på året. Resultater fra samme undersøgelse, som selskabet har præsenteret i dag, viser, at særligt unge danskere overvejer at begynde med at bruge penge på redaktionelt digitalt indhold.

Hvis man ser på, hvem der allerede betaler for online indhold, så fordeler danskerne sig relativt jævnt fordelt på aldersgrupper. Men hvis man ser på dem, der overvejer at betale for online indhold, så er unge mellem 15 og 25 år rigt repræsenteret. 9 pct. i den aldersgruppe overvejer at hive tegnebogen frem.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs