MediaWatch

Facebook fremlægger annonceprincipper efter kritik

I et blogindlæg sætter Facebook ord på sine principper for annoncering på det sociale medie. Trækket kommer, efter Facebook har fået kritik for bl.a. russisk involvering i det amerikanske præsidentvalg.

Foto: /ritzau/AP/Elisa Amendola

Det sociale medie Facebook har været sat under kritisk lys de seneste måneder. Blandt kritikpunkterne har været, at Facebook var platform for russisk annoncering, der havde til formål at påvirke det amerikanske præsidentvalg i 2016.

Facebook fremlægger derfor nu i et blogindlæg principperne for annoncering på platformen, og det sker som konsekvens af den seneste tids kritik. Det skriver Yahoo Finance.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs