MediaWatch

To store annoncører dropper Youtube

Upassende indhold med børn i centrum får to store annoncører til at stoppe deres annoncering på Youtube.

Foto: /ritzau/AP/Danny Moloshok

Adidas og Mars har besluttet sig for at stoppe deres annoncering på Youtube. Det skriver Sky News.

Beslutningen kommer, efter det er kommet frem, at en lang række videoer på platformen har indhold, hvor børn på den ene eller anden måde ydmyges eller skræmmes. Indholdet har ifølge Sky News tiltrukket sig opmærksomhed fra pædofile netværk, og indtil Youtube har håndteret situationen, vil Mars og Adidas altså ikke annoncere på videoplatformen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

ViacomCBS sælger studiebygninger i milliardhandel

Den amerikanske mediekoncern ViacomCBS skiller sig af med over en million kvadratmeter studieområder og -bygninger, som har dannet ramme om et væld af tv-shows og optagelser af serier og film siden 1928.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs