MediaWatch

Nordisk Film tager et skridt til ind på spilmarkedet

Det Egmont-ejede selskab foretager et nyt opkøb i spilbranchen. Investeringen skal bl.a. generere vækst særligt i engelsksprogede lande.

Karakterer fra Kogamas spilplatform. | Foto: PR/Nordisk Film

Nordisk Film, der er en del af Egmont-koncernen, har købt 40 pct. af det danske spilselskab Multiverse for et ikke oplyst beløb. Det oplyser Nordisk Film i en pressemeddelelse.

Multiverse står bl.a. bag platformen Kogama. Her kan brugerne enten selv eller i samarbejde bygge deres egne computerspil. Selskabet mener selv, at platformen for spil minder om, hvad Youtube er for videoer. Platformen indeholder ifølge Nordisk Film 2 mio. forskellige spil og har 3 mio. aktive brugere om måneden.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs