MediaWatch

Sociale medier: Danskerne zoomer ind på Facebook

Andelen af danskere, der alene bruger Facebook i viften af sociale medier, er steget mærkbart det seneste år, viser rapport fra Kulturstyrelsen. Samtidig er der flere, der bruger færre sociale medier.

Foto: /ritzau/Jens Dresling/Arkiv

Danskerne er blevet mere selektive i deres brug af sociale medier - og Facebook vinder i udskillelsesløbet. Det konkluderer en rapport fra Kulturstyrelsen, der netop er offentliggjort, og som er den del af Kulturministeriets gennemlysning af Mediernes udvikling i Danmark.

Mens et lille flertal på 30 pct. i 2016 brugte to sociale medier ugentligt, udgør andelen af danskere, der kun bruger ét socialt medie, den største gruppe med 37 pct. i dag, viser undersøgelsen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs