MediaWatch

Hver anden nordiske annoncekrone bruges online

Onlineannoncering satte sig på lige over halvdelen af det samlede nordiske reklameforbrug i årets første halvår. Der er næsten dødt løb mellem tv og aviser.

Foto: /ritzau/Lærke Posselt

50,2 pct. af de samlede annoncebudgetter i Norden i årets første halvår blev lagt online. Det skriver Danske Medier på baggrund af en analyse fra det svenske Institut för reklam- og mediestatistik, IRM.

Rapporten viser, at der er store nationale forskelle på, hvor stor en del af markedet den digitale annoncering tegner sig for. I Sverige er andelen 54,6 pct. og i Danmark 53 pct., mens det i Finland kun er en tredjedel af annonceforbruget, der bliver lagt online.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs