MediaWatch

Digital

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opkøb reddede Gyldendal fra omsætningsfald i første halvår, Lindhardt og Ringhof vil ud over de internationale stepper med digital satsning, og tv-branchen mødtes til årlig festival. Kom med på rundtur til ugens vigtigste begivenheder i mediebranchen.

"Vi stjæler selvfølgelig med arme og ben"

Digital inspiration: Internationale medier, globale techkoncerner og startupmiljøer hører til de steder, teknologidirektør i Lasso X henter input til forretnings- og teknologiudvikling.

Facebook hyrer journalister til ny nyhedsrulle

Efter det sociale medie sidste år droppede et redaktionelt tiltag omkring de såkaldte "trending topics", søger selskabet nu journalister i forsøget på at integrere nyhedsstof på platformen.

Watch Medier udvider med nichemedie om cleantech

Fra vores egen verden: Watch Medier søsætter i efteråret det andet nye erhvervsmedie i år, der som de øvrige i selskabet er abonnementsbaseret. Nichemediet får fokus på cleantech-branchen.

Medie: Netmedier bryder markedsføringsloven

En gennemgang, som Politiken står bag, viser, at en flere netmedier har undladt at gøre opmærksom på, at artikler på deres hjemmesider er annoncørbetalte. En klar fejl, siger salgsselskab bag nogle af tilfældene. (Opdateret)

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio24syv vil fortsætte som DAB-kanal, støttepartier presser på for snarlige mediedrøftelser, og Ekstra Bladets chefredaktør går nye veje. Sådan lyder nogle af de overskrifter, der prægede dækningen af Mediedanmark i den forgangne uge.

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere