MediaWatch

Digital

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ugen, der lakker mod enden, bød på lukning af Vices nordiske medier, en byge af regnskaber og nyt fra Nordic Entertainment Group, der er på vej på børsen. Kom med på rundtur til ugens vigtigste begivenheder i mediebranchen.

Youtube: Vi skal blive klart bedre

Efter afsløringer af pædofiles aktiviteter på Youtube anerkender Google, der står bag videoplatformen, at der skal gøres mere for at forhindre gentagelser.

Berlingske holder døren åben for Bauers digitale radiosalg

Bauer Media vil sælge reklamer for eksterne podcastproducenter. Det er man åben for hos Berlingske, der har det kommercielle ansvar for Podcast24syv, mens Heartbeats afviser blankt. Bureauer er ikke enige om, hvorvidt Bauer kan nå udmeldt vækstmål.

Disney stopper Netflix-samarbejde om Marvel-serier

Beslutningerne kommer, mens Disney er ved at klargøre lanceringen af sin egen streamingtjeneste Disney+. Det kan også få konsekvenser for andre, der har rettigheder til Disney-produktioner, mener medieekspert.

Bureauer: Tidens tand satte punktum for Vice i Danmark

Øget programmatisk annoncesalg og opblomstringen af influenter var med til at sætte Vices forretningsmodel under pres, mener bureauer. "Der skulle Vice måske have satset mere benhårdt på mikrobetaling," siger strategisk direktør.

Vice Media lukker i Danmark

Ungdomsmediet Vice lukker sine medier i Norden som led i besparelser for det internationale medieselskab Vice Media. Reklamebureau fortsætter med hovedkontor i København.

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere