MediaWatch

Connery afsøger markedet for mulig genoplivning af M!

Drengerøvsmagasinet M! bliver overtaget af det digitale site Connery.dk. Pengene til opkøbet har ejerne hentet i egne lommer ifølge direktør og medejer, som oplyser, at selskabet undersøger mulighederne for at genoplive M! på print.

Mikkel Møller Vermeulen, direktør, chefredaktør og medejer af Connery ApS. | Foto: PR foto, Connery.dk.

Efter 20 år som en del af Benjamin Medias portefølje bliver mandemagasinet M! nu solgt til det digitale medie Connery.dk. Frasalget sker godt to år efter, at Bonnier Publications, der ejer Benjamin Media, valgte er lukke M! som printmagasin for udelukkende at lade drengerøvsindholdet leve digitalt.

I et interview med MediaWatch fortalte Morten Trøst Poulsen, viceadm. direktør i Benjamin Media, tirsdag, at det har været for svært at fastholde annoncesalget for mediet, hvorfor det nu er på tide at afhænde det velkendte brand. Hos Connery forventer direktør og chefredaktør, Mikkel Møller Vermeulen, at man kan få bedre gang i hjulene bag annoncesalget på grund af den eksisterende position som medie målrettet unge mænd. Med både Connery og M! i porteføljen er pengene satset på, at det kan give bredere annoncørsamarbejder.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opskalering i Egmont, tv-tal fra året der gik og oprustning på cybersikkerhed har været med til at sætte farve på denne uge i den danske mediebranche. Få overblik over paletten med denne briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs