MediaWatch

Populært ungdomsmagasin halverer udgivelser og flytter ind på Youtube

Aller-magasinet "Vi Unge" neddrosler på print for at flytte redaktionelle kræfter til bl.a. Youtube og Snapchat, hvor de unge mediebrugere er. De nye mediekanaler genererer dog begrænsede indtægter, men det ændrer sig forhåbentlig på sigt, lyder det fra chefredaktør.

Julie Lund Mikkelsen, chefredaktør på Aller-magasinet "Vi Unge". | Foto: Aller Media, PR.

Efter knap seks årtier som et printmagasin tager Aller Medias magasin for teenagepiger "Vi Unge" nu konsekvensen af digitaliseringen og flytter redaktionelle kræfter fra det trykte magasin til udgivelsens digitale platforme – Youtube, Facebook, Instagram og Snapchat. Det betyder samtidig, at udgivelsesfrekvensen bliver halveret fra 12 til 6 gange om året for printudgaven.

"Hidtil har vores aktiviteter på de sociale medier været noget, vi lavede ved siden af produktionen til bladet. Nu flytter vi rundt på ressourcerne, så vi har medarbejdere, der er dedikeret til udelukkende at arbejde med Youtube samt de andre sociale medier, så vi kan lave indhold, der er skræddersyet til platformene, hvor vores læsere bruger rigtig meget af deres medietid," fortæller chefredaktør på Vi Unge, Julie Lund Mikkelsen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs