MediaWatch

Gaffas chefredaktør stopper efter 20 år

Peter Ramsdal forlader chefredaktørposten på musikmagasinet Gaffa, men fortsætter som freelanceskribent og medejer. Hans afløser er fundet internt.

PR/Gaffa
Gaffas hhv. afgående og kommende chefredaktør, Peter Ramsdal og Sidsel Thomassen. Foto: PR/Gaffa

Peter Ramsdal, chefredaktør på Gaffa, stopper på posten efter 20 år. Det oplyser musikmagasinet i en pressemeddelelse.

Afløseren for den afgående chef er fundet internt. 1. august sætter Sidsel Thomassen sig således i stolen som chefredaktør. Hun har været på magasinet siden 2013 første som praktikant og siden som freelanceskribent og social media manager.

Peter Ramsdal forlader imidlertid ikke magasinet helt. Han vil fremover være freelanceskribent for Gaffa, ligesom han også fortsat vil være medejer af magasinet.

"Gaffa har meget at takke Peter for, og det er absolut en velsmurt redaktion, han efterlader. Musik- og medielandskabet har forandret sig en hel del de sidste par årtier, og jeg glæder mig over, at vores kommende redaktør har rygsækken fyldt med viden og idéer til, hvordan Gaffa skal se ud i fremtiden," udtaler magasinets kreative direktør Robert Borges i meddelelsen.

"Jeg glæder mig helt enormt til at komme i gang med at bygge videre på det fundament og brand, som holdet bag Gaffa igennem 34 år har bygget op. Den digitaliserede verden, vi lever i, byder på en række udfordringer for det etablerede musikmagasin, men jeg er også sikker på, at Gaffa, som Skandinaviens største musikmedie, har sin berettigelse som medspiller i musikbranchen mange år endnu," udtaler den kommende chefredaktør Sidsel Thomassen.

Indtil hun overtager 1. august, vil webredaktør Ole Rosenstrand Svidt være konstitueret på posten.

Ud over Danmark har Gaffa også aktiviteter i Norge og Sverige.

Selskabet bag magasinet gik konkurs i december 2015, men Gaffa levede videre i et nyt selskab. Det præsenterede tidligere på måneden sit første regnskab, og det viste et underskud på 1,7 mio. kr.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Sagaen om TDC's fusion med MTG's nordiske tv-forretning fortsatte, flere selskaber præsenterede regnskaber, og flere medier klagede over afslag på mediestøtte. Få overblikket over ugens gang i mediebranchen.

Canal Digital satser på ny alt-i-en tv-boks

Tv-distributøren melder sig ind i den skærpede konkurrence om tv-kunderne med en ny tv-boks, der skal fungere som one-stop-shop og indgang til både flow-, streaming- og web-tv.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere