MediaWatch

Tæt På beklager historie om Kongehuset

Ugebladet erkender, at forsidehistorie om Kronprinsessen var usand. Ifølge kongehuset er der indgået et forlig.

Den nye dreng i ugebladsklassen Tæt På beklager en historie om kronprinsesse Mary, efter at kongehuset har rettet henvendelse til ugebladet. Det skriver Ekstra Bladet.

For lidt over en uge siden bragte ugebladet en forsidehistorie om, at Kronprinsesse Mary havde givet den kolde skulder til grevinde Alexandra og Kronprinsse Marie, efter at grevinden havde taget initiativ til, at de alle tre skulle mødes på restaurant Umami i København. Ifølge ugebladets unavngivne kilder takkede Kronprinsessen nej til invitationen, men troppede alligevel op på restauranten.

Men Kronprinsessen var slet ikke tilstede på restauranten, beklager Tæt På i en berigtigelse.

"Disse oplysninger er usande. Kronprinsessen var ikke på restaurant Umami den aften, hvor prinsesse Marie og grevinde Alexandra var gæster på restauranten. Tæt På beklager at have bragt usande, krænkende påstande om kronprinsesse Mary," skriver Tæt På i berigtigelsen.

Hoffets kommunikationschef Lene Balleby oplyser til Ekstra Bladet, at hoffet rettede henvendelse til Tæt På efter forsidehistorien og bekræfter, at "der er indgået et tilfredsstillende forlig."

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Regeringen går efter kun at sælge 49 pct. af TV 2, ugebladskæmpen Aller kom med regnskab, som ikke så godt ud for den danske dels vedkommende, og DF meldte sig klar til at skrue på de ønskede DR-besparelser. Det er blevet tid til ugens tour gennem mediebranchens største begivenheder.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere