MediaWatch

Rapport sætter tal på mediehusenes milliardstore omsætningstab

Omsætningen er styrtdykket for danske mediehuse siden 2008, men faldet er blevet blødere de senere år og indtjeningen styrket af rationaliseringer, viser ny rapport.

Foto: Sisse Dupont, Jyllands-Posten

Det er ikke småpenge, mediehusene har måttet vinke farvel til, siden finanskrisen rev bunden ud af annoncemarkedet i 2008, og digitaliseringen satte printmediernes forretningsmodeller under pres. Dels fra læsernes vandring væk fra printmedier til digitale, dels fra udenlandske spillere som Facebook og Google, der med succes har stemplet ind på det digitale annoncemarked.

En ny rapport fra Slots- og Kulturstyrelsen tegner det samlede og seneste billede af, hvor meget udviklingen har betydet for mediernes forretningen i kroner og øre.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

TV 2 i Norge opruster digitalt

Egmonts store norske tv-forretning øger bemandingen på tv2.no med 30 stillinger som led i en digital opgrading, der bl.a. skal styrke nyhedsformidlingen på breaking.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs