MediaWatch

I Form udpeger ny chefredaktør

Sara Møller Christensen, chefredaktør på Woman, bliver fremover chefredaktør på Bonnier-magasinet I Form.

PR/Bonnier Publications
Foto: PR/Bonnier Publications

Sara Møller Christensen bliver fra 1. marts ny chefredaktør på I Form. Det oplyser Bonnier Publications, der udgiver magasinet, i en pressemeddelelse.

Hun kommer fra en stilling som chefredaktør på Woman, der udgives af Benjamin Media, der er ejet af Bonnier. Den post har hun haft siden 2011.

"Vi har haft en meget omhyggelig rekrutteringsproces, som gjorde det klart, at vi havde den bedste kandidat i egne rækker. Sara Møller Christensen er nok sin generations største magasintalent, samtidig med at hun har god flair for det digitale," siger Jens Henneberg, viceadm. direktør og publicistisk chef hos Bonnier Publications, i pressemeddelelsen.

Posten som chefredaktør for I Form er i øjeblikket besat af Klaus Nygaard, der desuden er chefredaktør for Digital Foto. Han har haft posten midlertidigt, siden Karen Lyager efter 18 år meddelte sit stop som chefredaktør for I Form i sommeren 2016. Klaus Nygaard vender dermed tilbage til fuldt fokus på Digital Foto.

Sara Møller Christensen ser frem til sit nye job.

"Jeg glæder mig helt vildt til at prøve kræfter med I Forms stærke – og sunde – univers. Både læserne, historierne og udfordringerne er nogle helt andre, end de er på Woman, men mit mål vil være det samme: at lave det bedste og mest passionerede indhold til målgruppen. Det bliver fedt," udtaler Sara Møller Christensen.

Bonnier Publications vil nu lede efter en erstatning til den ledige chefredaktørpost på Woman og forventer at have stillingen besat inden for få måneder.

Forsiden lige nu

North Media vendte tilbage til overskud i 2017

Efter år med underskud blev udviklingen i North Media vendt i 2017, som kom ud af året med plus på bundlinjen. Selskabet forventer markante indtægtsstigninger i 2018, efter omlægningen hos Postnord har sendt nye kunder til selskabets distributionsgren.

Viaplay-chef forventer at overgå streamingmarkedet

Efter at have fremlagt tal, der viser, at Viaplay er vokset med 21 pct. i 2017, forventer Flemming Fjeldgaard, chef for Viaplay Danmark, at streamingtjenesten kan vokse mere end streamingmarkedet generelt. Det skal ske gennem investeringer i både produkt og indhold, fortæller han i et interview med MediaWatch.

Filmbranchen om S-forslag: Der skal mere til

Socialdemokratiet vil pålægge internationale streamingtjenester som Netflix, at de skal lægge mindst fem pct. af deres omsætning i produktion af dansk indhold. Det er ikke godt nok, lyder det fra film- og tv-branchen.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere