Egmont lancerer internationalt boligmagasin

Egmont Publishing har for første gang lanceret et internationalt magasin. Magasinet RUM International har fokus på bolig og interiør og blev for nyligt præsenteret i Asien på messen Design Shanghai. Det vil løbende blive sendt på markedet i flere end 20 lande i Asien, Europa og USA.
"RUM oplever netop nu stor vækst. Den nordiske livsstil og fokus på den skandinaviske designtradition har de senere år fået såvel læsere som annoncører fra udlandet til at vende blikket mod Danmark, hvilket i den grad har kunnet mærkes på vores læsertal og annonceportefølje," lyder det fra RUM Internationals chefredaktør Mette Barfod i en pressemeddelelse.
Det nye magasin baserer sig på Egmonts eksisterende magasin RUM, men det nye 264 sider tykke magasin fremhæver dansk design tydeligere end i den danske version. Satsningen kommer efter længere tids efterspørgsel fra både udenlandske annoncører, læsere og bloggere, lyder det.
"Man kan sige, at vi lige nu er ude og afprøve markedet. Folk kan ikke tegne abonnement endnu, så det bliver udelukkende drevet af løssalg," fortæller hun.
"Men vi har nogle gode samarbejdspartnere i annoncørerne, som er afgørende for magasinet. De danner basen for vores økonomi."
Ifølge RUM Internationals hjemmeside satser Egmont Publishing på, at det nye magasin vil appellere til de "uddannede mænd og kvinder med en moderne livsstil og stærk købeevne."
RUM International bliver hovedsageligt skrevet af freelancere fra hele verden og har i første omgang et oplag på 30.000. Planen er, at magasinet skal udkomme på engelsk 1-2 gange årligt.
Relaterede artikler:
Egmont-toppen tager pænt lønhop
For abonnenter
Egmont-ejet content-bureau øger omsætningen markant
For abonnenter