MediaWatch

Fagblade døjer med annoncefald

Væksten for fagbladenes annonceomsætning udeblev i de tre første kvartaler af 2015.

Annoncekronerne sivede fra markedet for specialmedier i de tre første kvartaler sidste år, skriver Danske Medier.

Indberetningerne til Danske Mediers Annoncebarometer for specialmedier viser et fald på tre pct. i tredje kvartal i forhold til samme kvartal i 2014. Det er et procentpoint mere end i første halvår 2015, der så et fald på to pct.

Fordelt på annoncetyper står print for den absolut største andel af omsætningen.

I tredje kvartal 2015 udgjorde print 71 pct., mens online stod for 18 pct. og stillingsannoncer for knapt 11 pct. 

Mens annoncemarkedet generelt er præget af stigning for online og fald for print, var udviklingen omvendt for fagbladene i tredje kvartal. I tredje kvartal 2014 udgjorde print 68 pct. i og online omsætningen 20 pct.

Mere fra MediaWatch

Rørbye Rønn afliver spekulation om store biograffilm på DRTV

Maria Rørbye Rønn glæder sig over, at politikerne letter på detailstyringen af public service-stationen og giver DR en større fleksibilitet til at kunne omstille sig digitalt. Men hun afviser, det vil ændre i konkurrencesituationen i forhold til private medier.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs