MediaWatch

Bonniers omstilling er i fuld gang i Danmark

Bonnier-koncernen vil spare 1,6 mia. kr. frem mod 2018. I Danmark er omstillingen til en digital virkelighed allerede i gang hos Bonnier Publications.

Foto: PR, Bonnier Publications

150 chefer i Bonnier-koncernen var i november samlet til et stort strategimøde i Stockholm. Her blev de præsenteret for en plan af koncernchefen Tomas Franzén, der skal føre til besparelser på to mia. svenske kr. (1,6 mia. kr.) i løbet af de næste to år.

Pengene skal kanaliseres over i nye digitale forretninger, så 35 pct. af Bonniers indtægter i 2018 kommer fra digitale tiltag. I 2020 skal digitale forretninger udgøre 50 pct. af indtægterne. I dag er tallet 20 pct., så Bonnier står ligesom mange andre store medieforetagender over for en større transformation i løbet af den kommende år.  

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs