
150 chefer i Bonnier-koncernen var i november samlet til et stort strategimøde i Stockholm. Her blev de præsenteret for en plan af koncernchefen Tomas Franzén, der skal føre til besparelser på to mia. svenske kr. (1,6 mia. kr.) i løbet af de næste to år.
Pengene skal kanaliseres over i nye digitale forretninger, så 35 pct. af Bonniers indtægter i 2018 kommer fra digitale tiltag. I 2020 skal digitale forretninger udgøre 50 pct. af indtægterne. I dag er tallet 20 pct., så Bonnier står ligesom mange andre store medieforetagender over for en større transformation i løbet af den kommende år.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app