MediaWatch

Bonniers omstilling er i fuld gang i Danmark

Bonnier-koncernen vil spare 1,6 mia. kr. frem mod 2018. I Danmark er omstillingen til en digital virkelighed allerede i gang hos Bonnier Publications.

Foto: PR, Bonnier Publications

150 chefer i Bonnier-koncernen var i november samlet til et stort strategimøde i Stockholm. Her blev de præsenteret for en plan af koncernchefen Tomas Franzén, der skal føre til besparelser på to mia. svenske kr. (1,6 mia. kr.) i løbet af de næste to år.

Pengene skal kanaliseres over i nye digitale forretninger, så 35 pct. af Bonniers indtægter i 2018 kommer fra digitale tiltag. I 2020 skal digitale forretninger udgøre 50 pct. af indtægterne. I dag er tallet 20 pct., så Bonnier står ligesom mange andre store medieforetagender over for en større transformation i løbet af den kommende år.  

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs